Les repercussions emocionals de les dificultats d'aprenentatge

Departaments de Logopèdia i Psicologia de CIPSA.

La Montse i la Míriam, logopeda i psicòloga respectivament que atenen a la majoria de casos que arriben a CIPSA amb dificultats de lectoescriptura van assistir a una jornada i us volen fer arribar algunes idees que van trobar molt interessants i clarificadores.

El curs es deia: “Dificultats d’Aprenentatge: Intervenció Emocional i de Conducta”. El curs estava promocionat per Integratek i els ponents eren Mauro Bolmida i Helena Alvarado.

Així van començar la jornada: “Davant d’una dificultats d’aprenentatge, s’ha de valorar i treballar tots aquells aspectes més de lectura i escriptura. Però també s’ha de tenir molt en compte el tema emocional i conductual”. Amb aquest títol ja van pensar que seria una jornada molt interessant perquè l’equip de Psicologia i Logopèdia de CIPSA així ho pensa i així intenta treballar. Enfocar les DA (Dificultats d’aprenentatge) en dos línies. La logopèdica i la psicològica. Les dues especialitats van agafades de les mans en aquests tipus de dificultats

A continuació us presenten els estadis que passa un nen i la família amb DA:

DA-1

REFLEXIONS DE NENS I NENES AMB DA

Desconeixement:
“Pensava que els demés podien i jo no”
“Abans pensava que era tonto”
“Ho passava molt malament en funció del professor que tenia”
“Pensava que em passava alguna cosa dolenta perquè no sabia escriure i llegir com els altres”
“Pensava que era inferior als altres”
“Estava trist i no tenia ganes de fer res”
“Però.... què em passa?”
 
Diagnòstic:
Sobre l'escola...
“Comentaven que jo no servia, i que era millor que deixés d’estudiar”
“El de naturals explica super bé a la pissarra i amb dibuixos. Quan arribo a casa jo m’ho se i no tinc tants problemes”
“Per primera vegada he trobat una professora que m’entén”
“Em poso molt nerviosa i perdo el punt quan el professor em diu que he de llegir en veu alta”
“Sempre arribo tard a l’escola, perquè em costa molt aixecar-me, ja que el dia abans he fet els deures fins molt tard”
“Des que he començat l’escola m’ha suposat un esforç seguir el ritme i moltes hores de treball a casa. No puc més”
“Al matí a vegades em fa mal la panxa quan estic a l’escola” i “és perquè no tinc ganes d’anar-hi”
“Estudio molt pels exàmens i dedico molt temps als deures, però quasi sempre les notes són baixes”
“A classe de reforç m’expliquen el mateix en però amb menys gent.....i jo així tampoc ho entenc”
A casa...
“Sempre portava notes al professor i per por falsificava les firmes. Ara no em renyen tant i ho accepten millor”
“Abans em castigaven molt, sense tele, sense mòbil, sense ordinador,..”
“Tot el temps em renyaven i em deien que havia d’estudiar més”
“A casa pensaven que em passava alguna cosa, perquè jo estudiava però després se m’oblidava”
“ A la mama també li costava aprendre a llegir de petita i ella m’entén”
“Em deien que era molt lent i que m’havia de fixar més. Jo ho intentava però no podia”
“Des que sé que tinc dislèxia no ens barallem tant a l’hora de fer els deures”
“A casa ens hem fet experts en fer mapes mentals”
Amb els companys...
“ Es reien de mi perquè no em sortien les paraules” “Els meus amics pensaven que abans era tonto”
“Sort que era bo jugant al futbol, i per això els meus amics em valoraven”
“Des que saben que tinc un trastorn d’aprenentatge m’entenen més i m’animen”
“Un dia em van dir que era un xollo tenir dislèxia. Vaig sentir que no m’entenien”
“Es van riure de mi quan vaig explicar que havia tardat tres hores en fer els deures”
“Es bo que els demés sàpiguen que tinc un trastorn d’aprenentatge”
 
Conèixer, entendre i acceptar
“És important saber que ets dislèctic i compartir-ho” “Em vaig adonar que no era tonto”
“Ara puc parlar del que em passa, abans estava tancat amb mi mateix”
“Les coses a casa van millor”
“No sóc l’únic, ara conec a més amics que els passa al mateix que a mi”
“Només necessito una altra manera per entendre les coses”
“Ja no em preocupa tant equivocar-me quan llegeixo, i em respecten si no vull llegir en veu alta”
“Ara ho entenc i ja no penso que sóc inferior als demés”
“Ara que conec que tinc, ja no sóc tonto, estic més content i tranquil”

INTERVENCIÓ EN LES PROBLEMÀTIQUES EMOCIONALS I COMPORTAMENTALS

DA-2

DA-3

Font extreta del curs d’Integratek “Intervenció emocional i de conducta en les dificultats d’aprenentatge” amb data de 14 de juny de 2014.

 

Aquest lloc fa servir cookies i tecnologies similars.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vosté accepta el seu ús. Saber més

Accepto
Política de cookies
Definició i funció de les cookies.
 
Una cookie és un fitxer que es descarrega al seu ordenidor/tablet/smartphone a l'accedir a determinades pàgines web. Les cookies permeten a una pàgina web, entre d'altres coses, enmagatzemar i recuperar informació sobre els costums de navegació d'un usuari o del seu equip.
 
Cookies que utilitzem.
 
Cookies tècniques:
Són aquelles que permeten gestionar la sessió, el registre i sol·licitud d'informació des dels diferents formularis de l'aplicació, controlar la comunicació de dades i l'utilització dels serveis. La seva finalitat és la de donar els serveis sol·licitats per l'usuari d'acord amb els termes de la política de cookies i la normativa.
 
Cookies d'anàlisi:
Són aquelles que tractades per nosaltres o per tercers (Google Analytics, Adobe Analytics o altres), ens permeten quantificar el nombre de visites a pàginas i seccions, llocs visitats prèviament, navegadors utilitzats i temps de navegació. La finalitat és l'elaboració d'informes estadístics sobre el tràfic en el lloc web i la usabilitat del mateix.
 
Cookies de configuració:
Són aquelles que permeten adaptar als usuaris funcions de la web com l'idioma, la presentació de continguts. La finalitat és millorar i adequar l'us al perfil de cada usuari.
 
Administració de les cookies
 
En qualsevol moment l'usuari pot desactivar, eliminar o bloquejar les cookies que s'hagin instal·lat anteriorment utilitzant els paràmetres de configuració del seu navegador.
 
Els navegadors més utilitzats com: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox i Safari permeten desactivar, bloquejar o eliminar les cookies. Trabarà informació en la documentació de cada un d'ells.
•Chrome, des de http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=es&answer=95647
•Explorer, des de http://windows.microsoft.com/es-es/windows7/how-to-manage-cookies-in-internet-explorer-9
•Firefox, des de http://support.mozilla.org/es/kb/habilitar-y-deshabilitar-cookies-que-los-sitios-we
•Safari, des de http://support.apple.com/kb/ph5042
 
Cipsalut, S.L. no es fa responsable de la política de privacitat de tercers, ni dels possibles cambis en les funcionalitats ni documentació dels link inclosos a la informació dels navegadors.
 

Si vosté com a usuari té qualsevol dubte sobre la informació que aquí li facilitem pot dirigir-se a: cipsa@cipsalut.es

Rehab Los Angeles